the source of smile and joy

As I came to my supervisor’s desk bringing the proposal to be checked, he asked me:
‘Are you in love ?’
‘He?’
‘I can see your face glowing’
‘Really…?No, I’m not…not that kind of fall in love ,but yes…I’m happy… and use a beauty product,currently ‘ may be that explain. 😀
‘When you’re in love your face is glowing you know…’ he muttered.

*I can see that from yours lately,sir….:))*

Like a quote from Thich Nhat Hanh :
“Sometimes your joy is the source of your smile, but sometimes your smile can be the source of you joy”

Update: I am currently reading Negeri 5 Menara by A.Fuadi. As I hit pp.107, a paragraph struck me:
“Resep lainnya adalah tidak pernah mengijinkan diri kalian dipengaruhi oleh usur di luar diri kalian.Oleh siapapun,apapun dan suasana bagaimanapun. Artinya jangan mau sedih,marah,kecewa dan takut karena faktor luar.Kalianlah yang berkuasa terhadap diri kalian sendiri, jangan serahkan kekuasaan kepada orang lain. Orang boleh meodong senapan, tapi kalian punya pilihan untuk takut atau tetap tegar…”
Gee…another line suits with my life lately…
My face will be ‘glower’ then. 😉

Advertisements

6 thoughts on “the source of smile and joy

  1. kemarin dirumah gw loe, belum bilang nama merek kosmetiknya, yang loe ikutan jadi DL itu yah :p

    udah langsing, muka bersihan, HUUH bikin ngiri aja loe :p

    ==> dr dokter dunkkk…emang gue cantik ya sekarang??? *kedip kedip kelilipan*

  2. If that line above suits you … so I dont think your glowing comes from that comestic! Trust me! that’s because the happiness that comes out from the heart! *wink* Udaaahh ga usah ke dokter … mahaaaaalll …. Kamis ngakilima lagi gak? gw puasa, tapi ga mau pake nyebrang, laper lagi …..

  3. kalo lo gak terpengaruh ama unsur diluar diri … mana mungkin lo dengan pedenya masuk counter itu dengan nyebut kode barangnya *siul*

    abis ini lengkapi dgn Natur-E dan SKII yah

    Gw bagi dikit pelembab SKII nya, ntar gw bawain botol kecilnya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s